En trevlig midsommar

Lite långt efter, men... jag hade en jättetrevlig midsommar :D

På dagen gick jag runt med goda vänner på midsommarfirandet på ängen. Vi gick en tipsrunda och lyssnade på några lokala förmågor som spelade sommarlåtar. Vädret var på topp, solen lyste oavbrutet så vi slapp använda paraplyerna i år.

Efter firandet på ängen så gick vi ner till vattnet. Där hämtades vi med båt och åkte en kort tur till platsen för kvällen. Partytältet stod en bit ovanför vattnet, och grillarna likaså. En fin plats att fira midsommar på. Kvällen blev trevlig, och den innehöll mycket god mat och surr med trevliga människor. Surrandet stod även insekterna för. Det fanns gott om envisa myggor och knott, kvällens enda minus.

Kvällens naturupplevelse: Jag klappade en padda (inte alls så slemmig som jag hade förväntat mig).

Kvällens klantskalle: Rickard, som halkade och slog huvudet i en sten. Eller hans version, "Jag slogs med Sten. Han var ju uppmopsig!"

Kvällens spelresultat: Jag och de andra tjejerna tog hem segern i Kubb, yes.
En eloge till Pim som sköt ner många av kubbarna och elegant träffade Kungen.






Kommentarer
Postat av: Pim

Vad roligt med bilder :) Synd jag missade när Rickard slog sig, hade varit roligt att se :P. Hoppas han inte fick alltför ont.

2010-06-28 @ 16:38:46
URL: http://pimilule.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0