Jättebra, nyttig utbildning igår

Igår kväll var jag med på en riktigt bra utbildning. Egentligen var det vi deltagare som stod för utbildningen, för den bestod till största delen av Workshops.

Hade du sagt workshops till mig för ett år sedan hade jag gömt mig bakom något lämpligt. Hade du sagt "nu ska du prata inför 15 personer" då hade jag snabbt som katten sprungit ut ur rummet och stannat först på behörigt avstånd. Ungefär så har det varit för mig tidigare, men det har verkligen hänt saker på sistone.

Jag har börjat att förstå varför jag har varit så nervös tidigare. Jag har helt enkelt inte alls varit förberedd på vad jag ska säga för något. De få gånger jag har varit det så har det också gått riktigt bra. Så nu förbereder jag mig noga innan jag ska prata om något, skriver ner stödord på ett papper och framgången är ett faktum.

Nu gäller det för mig att öva, öva, öva, öva. Och öva tills jag tröttnar på att öva.
Då kommer det att sitta som en smäck när jag står där och det är dags att prata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0