Min söta Zilga slingrar sig uppåt

Det händer grejor ute på balkongen. Min älskade vindruvsplanta slingrar sig längre och längre upp på spaljén, och jag ser små, små klasar bland bladen.
Som ni kan se är det en viss skillnad från när jag fick den. Kortet togs för några dagar sedan, och den har vuxit ännu mer sedan dess. Klättra på bara, Zilga!

Det är väldigt fascinerade med klätterväxter faktiskt. Hur det växer ut små spröt som snurrar sig fast när de får kontakt med något lämpligt. Hur de små sladdriga, gröna spröten blir till en slags hård ståltråd som håller fast växten. Och så klättrar den sig vidare. Och det går så snabbt, bara på en dag ser man skillnad.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0